Persze nem jó így a megfogalmazás, autót ugyanúgy vezetünk a világ minden pontján. Nyomjuk a pedálokat, tekerjük a kormányt és kész. Sokkal megfelelőbb szó lesz itt a közlekedés. Persze az sem egy ördöngősség, de azért vannak szabályok, amiket nem árt tudni, ha nem szeretnénk bajba keveredni, esetleg párszáz extra dollárt kifizetni büntetésre. Márpedig azt ugye nem szeretnénk. Inkább költsük valami hasznosra.
Nos először is, ha bérlünk egy autót, (nemzetközi jogosítvány nem szükséges, a magyart elfogadják, a nemzetközit sokszor nem is ismerik) akkor nagy esély van rá, hogy autómata váltós kocsit kapunk. Ha autóstúrára készülünk, akkor vegyük figyelembe a csomagok számát a bérlésnél, nyilván nem kényelmes egy 4 fős családnak egy Opel Corsa méretű autóban utazni a bőröndökkel. De erről majd egy másik alkalommal részletesen... Ne lepődjünk meg az ilyen apró különbségeken, minthogy például az index hátul nem narancssárga, hanem 90%-ban piros színű, a féklámpa búrája alatt lapulva. Ja és azon se, hogy azt itt NEM használják.... Pedig kötelező...
Itt nagyon jellemző, hogy táblák helyett kiírás van. Szóval pici angol tudás, ha nem is kell, de tanácsos az USA-ban való közlekedéshez. Majd összeszedek pár kifejezést a bejegyzés végén, amit érdemes tudni.
Szerintem nagyon jó ötlet ez az egész.
ReplyDeleteA párom lehet megy majd Amerikába - igaz volt már -, de azért soha nem lehet tudni milyen információ jön jól.
Köszi szépen minden infót előre is és kívánom, hogy leljétek örömötöket az utazásokban és a blogolásban.
Sok mindent hallottam már az USA közlekedéséről, de itt végre össze van szedve, amit tudni kell. Kiváló ötlet, köszi.
ReplyDeleteMTom orulok, hogy sikerult hasznos informaciot adnunk.
ReplyDeleteA pirosnál jobbrakanyarodást még megemlíthetnéd. Amúgy klassz.
ReplyDeleteEgy apró megjegyzés: ha pl. éjjelre villogóra állítják a közlekedési lámpát egy kereszteződésben, akkor a sárga villogás olyan, mint nálunk a háromszög tábla, a piros villogás pedig stop táblát jelent. Amúgy a car pool lane-be nem mehetnek be a hibridek is CA-ban? Erre már nem emlékszem...
ReplyDeleteEzt nagyon jól összeszedted! Írj arról is, mi van, ha jön a híres-neves amerikai rendőr!
ReplyDeletekoszi a piroslampas kanyarodasi otletet, beletettem :) Szinten koszonom a piros villogast es a rendort, azt is beleirom, meg az alkoholt. Csak most mennem kell.
ReplyDeleteA dupla zarovonalad ird meg bele! (Ami az elozest tiltja, nem a kanyarodast.)
ReplyDeleteNekem nagyon sokatlan volt a "kanyarodo" sava, ami sarga vonalak kozott az ut kozepen van neha es nem hasznalhato folyamatos haladasra.
(Mar tudom, miert nem sikerult kommenteznem!)
A duplasárga záróvonalnál a balrakanyarodást szerintem elírtad, mert jobbrakanyarodást írsz úgy nincs értelme.
ReplyDeleteEgyébként nagyon tetszik az összefoglaló!
Koszi Teddy, javitottam :)
ReplyDeleteegyszer én is kimennék amcsiba...de valszeg ez egy álom marad :(
ReplyDeleteNagyon köszönöm az összefoglalót, én 3 hét múlva utazom Seattle-be, és szeretnék kirándulni is a környékre, így nagyon hasznos az oldalad!!!
ReplyDeleteMég egyszer köszönöm!
Öreg
Orulok, hogy megtalaltad itt amire szukseged volt az utazashoz.
ReplyDeleteHa teheted latogasd meg az Olympic nemzeti parkot.
http://www.nps.gov/olym/
Jo utat.
Koszi szepen, ez tenyleg jo osszefoglalas. Kar, hogy csak most kerestem meg. Tegnap a szemben jovo savban allo iskolasbusz mellett mentem el. A mogottem jovo rendor felelossegre vont, de Istennek!!! hala, rendes volt es mondta, hogy "it's a lucky day", igy csak egy figyelmeztetest kaptam. Megertette, hogy meg eletemben nem lattam ilyen buszt, meg meg csak ket hete vagyok az allamokban. Embersegbol 5-osre vizsgazott a rend szigoru ore. SOLI DEO GLORIA.
ReplyDeleteArra van pontos magyarazatod, hogy mit jelent dombos videken a "NO ENGINE BRAKE 1.5 mile" tabla?
David, Ohio allambol.
Ui:itt megfelelo hasznalat mellett, engedelyezett a mobil hasznalata vezetes kozben, headset nelkul is.
David:
ReplyDeleteA no engine brake tabla a nagyteherautokra es a kamionokra vonatkozik. Mert azokon a motorfek nagyon hangos es zavarja a kornyeken lakokat.
Szerencsed volt a rendorrel, hogy ilyen elnezo volt veled.
Szia David:)
ReplyDeleteOhioban lehet, hogy meg szabad hasznalni a mobilt fejhallgato nelkul, de Californiaban nem, es bizony kihuz a rendor a sorbol, ha meglat. Minden allamnak masok az erre vonatkozo szabalyai, ezert ez valtozhat. :)
Rendesek a rendorok, ha ugy all hozzajuk az ember :)
Köszi az összefoglalót. Én még annyit fűznék hozzá, hogy New York Cityben nem szabad jobbra kanyarodni, ha piros a lámpa. Nem tudom, LA-ben vagy más nagyobb városban ez hogy van.
ReplyDeleteA többiekhez csatlakozva én is köszönöm a leírásokat. A jövő héten repülök LA-be, és bár vezettem már egy kicsit ott, nagyon hasznos volt olvasnom az infókat.
ReplyDeleteJessica:
ReplyDeleteOrulok, hogy tetszett amit itt talaltal.
New Yorkrol tudtam, hogy nem szabad kisivben fordulni ha piros a lampa. Tobb nagyvarosban is igy van ez. De Los Angeles, Las Vegas es Phoenix nem tartozik kozejuk. Ha valakinek ketsegei vannak a fordulassal annak csak azt tudom mondani inkabb varja ki a zoldet. Legfeljebb a mogotte allok kicsit bosszusak lesznek, de inkabb a bosszusag mint a buntetes vagy egy baleset.
Köszönöm az összefoglalót, nagyon hasznos! Nyáron megyek dolgozni Virginiába, és elvileg a vezetés is a munkakörömbe fog tartozni. Úgyhogy nekem nagyon jól jött!
ReplyDeleteKöszi, nagyon hasznos az oldalad, egyszer én is mindenképpen szeretnék elmenni a nyugati partra.
ReplyDeleteErről a carpool lane-ről írhatnál még egy kicsit, vagy kifejthetnéd, mert nagyon nem értem, miről van szó :)
Ez olyasmi, mint nálunk, hogy a belső sáv csak előzésre használható? (elvileg, ugye, mert mindig mindenki abban megy a jobbszélen lévő kamionok miatt) Szóval a lényeg, hogy a gyorsabb forgalomnak mindig legyen egy üres sáv?
De akkor miért van személyekhez kötve? Vagy ez valami gazdaságossági megfontolás, hogy így ösztönözzék őket a gazdaságos autókihasználásra, vagy mi?
Köszi szépen, még visszatérek! :-) Gergő
Jol gondoltad, gazdasagosabb autkihasznalas miatt vannak a "carpool vagy HOV"savok.
ReplyDeleteMivel tobb utas van egy jarmuben szemelyre lebontva kevesebb uzemanyag szukseges a celbajutashoz .
Aha, köszi szépen.
ReplyDeleteTök jó a blogod amúgy, asszem a későbbiekben még vissza fogok térni ide olvasgatni. :)
Kedves Romesz és Marcsi! A mai nap folyamán akadtam rá a blogotokra, és az elmúlt 1-2 órás olvasgatás ideje alatt mérhetetlenül sok hasznos infót olvastam a "tollatokból", ezer hála és köszönet érte! A nyáron nagy valószínűséggel a keleti part környékén fogok tanyázni (táborozós nyárimunka), és esélyes hogy vezetnem "kell" majd, továbbá autó bérlését is tervezem, így amiket megosztottatok az olvaszóközönséggel, köztük velem is, azok szerintem sok ropogós zöldhasút fognak spórolni nekem és megkönnyítik a helyzetemet odakint:) Egyúttal engedjetek meg pár kérdést, ami lehet kicsit butácskán hangzik, és lehet más post-ban már volt róla szóra...de szóval: a freeway-eken kell fizetni autópályadíjat? Vagy ez hogy működik az USA-ban? és jeleneg a benzin milyen áron van? Különbség van-e a keleti és nyugati part között? Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm! Alighanem megfordulok még jópárszor a blogon:) Szép napot!
ReplyDeleteÜdv: MJani
Szia MJani:
ReplyDeleteA Freeway mint a nevebol is lehet kovetkeztetni ingyenes ellentetben a "toll road-al" ami fizetos (toll=fizetos)
A keleti parton nincsenek freewayek ott az autopalyak altalaban fizetosek.
Jelenleg a benzin arak a nyugati parton $3.00 tol 3.99 ig vannak. Nem csak a ketpartvidek kozott lehet kulonbseg hanem az utca egyik oldalatol a masikig is.
Üdv Romesz!
ReplyDeleteIgen, a freeway valóban adja magát:) Köszönöm szépen az infót!
Sziasztok,
ReplyDeleteNagyon köszönöm a sok hasznos információt, amit összegyűjtöttetek a blogotokon. Április környékén lehet, hogy sikerül összehozni egy kb. két hetes Los Angeles-i utazást, ahol azt tervezem, hogy a "környéket" is beautózzuk egy kicsit, a tervezgetéshez nagyon sok hasznos információt találtam itt!
Köszi még egyszer!
Halihó
ReplyDeleteNagyon jó a leírásotok, örülök, hogy olvashatom. Még biztos el kell néhányszor olvasnom, hogy megmaradjanak a fontos dolgok a fejemben, de még van idő, jövőre vágunk bele :)
Teo >
Sziasztok,
ReplyDeleteörülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt, már eddig is rengeteg hasznos tanácsot olvastam. Májusban utazok Arizonába, 15 napot töltök kint s ezzel kapcsolatban lennének kérdéseim.
2. A rentalcars.com-on keresztül bérelek egy autót, de több dolog homályos számomra. Kifizetem neten keresztül az autót, de amikor a helyszínre érek, még lefolalnak 240-400 USD között depositot, továbbá egy tank benzint ki kell fizetnem. CDW van az autót. Mire kell még figyelnem?
3. Rendőri ellenőrzésnél mire kell figyelnem, mert ugyebár rengeteg 'rémhír' terjeng a rendőri szigorról.
Egyelőre ennyi, de lennének még kérdéseim...
Még egyszer köszönöm, hogy vagytok!
Zsolt
szia
ReplyDeleteorulunk, hogy segitett az oldal :)
a rendoros kerdesre a valaszt talan megtalalod a "ha megallit a rendor" bejegyzesben
a berlessel kapcsolatban nemegeszen ertem, hogy mire celzol. mi a homalyos?
Szia Marcsi,
ReplyDeleteKöszi, elolvastam a "Ha megállít részt..", így már kezdek egészen képben lenni. :D A bérlésnél arra szerettem volna kilyukadni, hogy nekem kicsi "gyanúsan" olcsó a bérlési díj, félek, hogy a helyszínen még rakódnak rá költségek. No, majd meglátjuk....
Tervezek egy Bulhead City (AZ) to Ocean City (CA) utat, majd egy Nevadai 51-es körzeti látogatást is. Majd írok, miket tapasztaltam turistaként.
További kérdés, bár nem tudom, jó helyen teszem fel-e...biztos off topic lesz... :D Szóval, szeretnék mobiltelefont+kártyát venni, hogy itt tartózkodásom alatt ne a hazai számomat használjam. Van-e erre lehetőség, egyáltalán érdemes-e. Gondolom a rendőrök az Államokban is ugranak a menet közbeni telefonálásra...
Az oldal komolyan sokat segített, ahol tudom, ajánlani fogom. Webfejlesztőként dolgozom, ha szükségetek lenne segítségre, akkor bátran írjatok. (Priv.: hunnomad@gmail.com)
Üdv:
Zsolt